PRODUK SCINCARE PALING SESUAI

Assalamualaikum gais. Tahu takk, Farah tengah dalam dilema tentang produk scincare yg mana paling sesuai untuk kulit wajah Farah. 

Korang gunakan produk scincare apa sekarang ini? Berkesan dan memuaskan hati tak? 

Kulit wajah Farah sangatlah kering dan juga sensitif. Biarpun tak banyak jerawat tapi kaya dengan whitehead/blackhead. ha nampak? perkataan kaya tu.

Geram sangat blackhead/whitehead tak mahu hilang. Sebelum ni, lepas pakai mask, hilang juga sehari dua. lepas tu dia datang lagiii! selalunya dekat atas dagu, hidung, pipi dan juga atas bibir. Serius tak tahu macam mana nak hilangkanya. 


gambar wajah Farah sewaktu tumbuh jerawat kecil di pipi. ada je blackhead/whitehead tu, tapi dia malu-malu meow. taknak tunjuk muka



Sebelum ni, dah jumpa produk yg berkesan seawal seminggu. sangat-sangat berkesan. kulit jadi licin je. Semut pun suka nak lalu-lalang ecehh. tiba-tibalah pula dapat khabar yg produk itu tak selamat dipakai kerana mengandungi banyak bahan kimia oh tidakk.

Orang kata, better pakai produk yang dijual di kedai seperti watson, guardian, etc.. tak tahulah kan sebabnya apa. tapi Farah tak tahu nak pakai produk scincare yang mana yang ada dijual di kedai-kedai tu. Sebelum ini, Farah pernah ditawarkan untuk jadi Beauty Consultant bagi produk MaryKay. Teringin juga tapi bajet takdaaa. mahal sangat bagi Farah yg student ni

Patut ke berbalik semula pd Garnier? atau ada produk scincare lain yg lebih recommended? Untuk kulit macam Farah yg kering dan sensitif ni. Hmmm


Image result for garnier malaysia

Image result for garnier malaysia


15 comments:

  1. sy punya masalah kulit brminyak dengan whitehead and blackhead. try banyak produk tapi still same je :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. beza dgn saya yg ada masalah kulit kulit kering & sensitif uhuk.

      Delete
  2. Sama la sy pon masih tercari2 produk yang sesuai. But for now guna garnier warna oren tu je . So far ok jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, terfikir juga nak pakai yg oren tapi macam tak sesuai dgn kulit

      Delete
  3. Syara guna jugak! But I used the yellow one yang lemon tu :) dulu ada jerawat susah nak hilang finally guna ni berkesan alhamdulillah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh, alhamdulillah. penjual produk Garnier patut baca ni as their feedback hehehe

      Delete
  4. Samalah kita pun dalam dilema, dulu guna garnier kuning, skrg try guna nanowhite. kulit mula mengelupas, malam pun bru nak try guna deep hydrating sleep mask. hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. so overall okay tak lepas pakai nanowhite tu? selalunya bila mengelupas hasilnya mesti okay kan. eh betul ke? kekeke

      Delete
  5. cetaphil orang kata macam elok je. lagi-lagi untuk kulit sensitif. untuk kulit kering kena moisturize banyak-banyak pakai aloe vera yang korea tu dan minum air banyak-banyak

    ReplyDelete
  6. I pernah cuba eye corrector je dr garnier ni . Hhihih

    ReplyDelete
  7. kulit sy jenis berminyak, skrg ni baru 3 hari try nano white. tapi selalu baca kat blog lain, cetaphil yg ok

    ReplyDelete
  8. Nama saya Steve, benar-benar menakjubkan ketika saya pikir semua sudah selesai karena tidak ada tempat untuk pergi dan saya pikir semua harapan hilang, dengan perusahaan peminjam muslim ibu cheryl martins yang setia berbakti datang untuk menyelamatkan saya. Saya benar-benar berutang banyak pada perusahaan sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian melakukan penangkapan karena hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan dan masa tenggang yang diberikan kepada saya ketika saya keluar dan bebas pergi dan mencari uang untuk melunasi semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa pemberi pinjaman online yang sah jadi saya harus mencari melalui blog saya dan saya tertipu dan menipu 3 kali dari uang saya tetapi ketika saya menemukan Ms. Cheryl CEO CHERYL MARTIN PERUSAHAAN PINJAMAN, Tuhan mengarahkan saya ke bantuan mereka melalui sebuah blog karena permohonan saya kepadanya benar-benar sebuah keajaiban bekerja karena Tuhan telah melihat bahwa Saya telah banyak menderita karena itu dia mengarahkan saya ke pemberi pinjaman yang nyata dan sah. Jadi saya mengajukan pinjaman sebesar Rp3.000.000.000,00 dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan Direktur dan saya diminta untuk membuat biaya untuk biaya transfer pinjaman saya yang saya lakukan dan dalam 2 jam setelah saya dikreditkan dengan jumlah persis yang saya ajukan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Pinjaman (KTA) sama dengan saya berbicara kepada Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri sekarang, saya tidak perlu bantuan dari yang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keputusan keuangan apa pun dan saya tidak pernah berurusan dengan polisi lagi yang saya miliki sekarang adalah orang bebas. Anda ingin mengalami kebebasan finansial seperti saya, silakan hubungi ibunya melalui PIN BBM :( E3C73B6C) atau melalui perusahaan EMAIL :( Cheril.martinsloanfirm@gmail.com) atau WHATSSAP (+2348148328732) Anda tidak dapat membantah fakta bahwa di dunia Masalahnya, Anda membutuhkan seseorang untuk membantu Anda mengatasi masalah keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ny. Cheryl Martin di alamat di atas sehingga dapat mengatasi krisis keuangan di rumah Anda. kehidupan. Anda dapat menghubungi saya melalui email berikut ini: (sudirmansinaga32@gmail.com) selalu positif dengan Ms. Cheryl Martins dia akan melihat Anda melalui semua tantangan keuangan dan ibu kami memberi Anda tampilan baru secara finansial.

    ReplyDelete
  9. Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

    Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

     Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

    ReplyDelete